onsdag, april 20, 2011

Soverommet vårt Før/Etter

Da vi overtok huset vårt for halvannet år siden var soverrommet skikkelig stygt. Loddent hvitt ullteppe som ble fjernet overtakelsesdagen.


Bilde fra prospekt

 Under var det et gammelt tregulv som jeg gledet meg til å pusse ned for så å male. Desverre gikk det ikke som jeg ville og gulvet måtte blandt annet etterisoleres og da ble det ny parkett istedet. Men fornøyd med resultatet:)


Fine, fine tregulvet som fruen ikke fikk likvel.

Siden overtakelsen har dette rommet fungert som oppbevaringsrrom for det meste vi fikk plass til rundt sengen vår. Tanken har vært å pusse det opp før nummer 2 skulle melde sin ankomst så etter jul var det bare å svinge seg rundt. 
Fruen har sovet i stuen i to mnd mens rommet sakte men sikkert tok form. Gjenstår fremdeles litt pynt og farger men nå er det såpass klart at lillemor bare kan melde sin ankomst :)

 Slik ser det ut i skrivende stund

En vegg ble beiset etter inspirasjon fra Jannes lille sted.
Under planleggingen i mitt hode, var rommet tydeligvis MYE større og vi skulle egentlig ha sengen slik at denne veggen ble bak hodeenden.
Men når valget var mye skapplass eller sengen her så ble valget ganske enkelt.



Sengen klar for babyen :)

Garderobe før og etter:



2 kommentarer:

Frihet sa...

Så fint!!! Å så søt seng som venter på den lille!!

Mye flott du har sydd under her!!

God påske til dere!!

ELLEMELL sa...

kjempefint soverom da, etter!
likte veggen, og ser for meg at den hadde passet veldig godt til sengen, men skjønner det med plassen!:)

klem ellemell